Thursday, November 5, 2009

where i always want to be

hujan renyai2..
aku lajukan kaki menuju ke kamu..
laju2 sampai jadi lari-lari anak..

sampai sampai tapak tangan aku sandarkan pada kulitmu..
seraya senyum semanis mungkin aku beri..
rindu sungguh,

aku sapu titis hujan di hujung rambut yang hampir mencucuk mata.
haaaaah..
nafas dihela panjang,
lega disampaikan,

hujan berhenti menyimbah bumi,sinar mentari nampak kembali,
perlahan punggung dilabuhkan,
kaki dilunjurkan,
kepala perlahan ku sandar ke kamu,

suria sudah lihatkan diri,
sinar memanaskan kaki,
cepat ku tarik ia,
tangan erat memeluk lutut,
sebab aku mahu ini,
rasa sejuk gigil ini,

disini lah tempat aku rindu,
selalu.

the calmness, the mighty tranquility

this is my favorite part,
the fresh air that you breathed ,
the smell of humidity in the air,
the smell of the rain.
this where i always want to be,

you are my tree.my big strong tree.
who always cover me from the sun,
or sometimes the rain.

where i know I'll be safe, right here.
in your heart.

you are my tree.

No comments:

Post a Comment