Thursday, September 17, 2009

saya maafkan awak

hari raya ni saya harap saya mampu maafkan awak
sebab lyn saya mcm ni,
betul saya harap saya mampu,
sebab sekarang saya tak mampu fikir,
betapa saya kecewa dgn awak,
asalnya saya plan balik nanti,
mahu singgah ke salon baru awak,
jemput bukak puasa same2,
sebab saya balik,
just a day before raya,
dan tahun ni saya tak sempat lagi nak berbuka dgn awak,

tapi sekarang,
jurang terlalu jauh antara kita,
muka awak pun saya dah tak ingat,
suara pun dah lupa,
sebab tu saya pelik bile awak muncul dalam mimpi semalam,
sebab muka dan suara tu macam pernah tgk dan dgr.

betul saya harap raya kali ni beri peluang untuk saya,
to start over my life,
with or without you.

betul saya penat nak fikir,
perasaan marah, kecewa,sakit hatikan awak ni,
really make me exhausted.

betul saya harap,
tuhan bagi kekuatan pada saya,
menghadapi dugaan hari akan datang,
walau tak berat pada awak,
tapi cukup berat pada saya.

sebab saya percaya,
tuhan cipta semua perasaan dalam dunia ni,
kecewa,marah,sakit hati,gembira,sayang,rindu,kejam,kasihan,
supaya kita dapat rasa semua perasaan ni,
dan ambil iktibar dari nya.

dan kalau ditakdir kita jodoh nye tiada,
saya harap awak maafkan saya,
sebab saya maafkan awak.

2 comments:

  1. kuat, sab..

    " Did you think that you would enter Heaven without Allah testing those of you who fought hard (in His Cause) and remained steadfast?"
    ( 3:142)

    ReplyDelete